دلنوشته | مثل جان دوست می‌دارمت ای وطن!
  • کد مطالب: ۱۴۵۷۶۳
  • /
  • ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵

دلنوشته | مثل جان دوست می‌دارمت ای وطن!

همان‌طور که می‌دانید، یک روز دیگر سالروز تولد زیباترین تاریخ کشورمان است: یعنی پیروزی انقلاب اسلامی.

طیبه ثابت  - بعد از نام و یاد خدای بزرگ و مهربان، سلامی به گرمای محبت تقدیم به همه‌ی شما دوستداران و همراهان همیشگی کوله‌پشتی. امیدواریم در این روزهای زیبای دهه‌ی فجر و عید انقلاب اسلامی، خوب و سلامت و پرانرژی باشید و با خوب درس خواندن، رشد و پیشرفت کشورتان را به جهانیان نشان دهید.

همان‌طور که برای هر انسانی سالروز تولدش روزی عزیز و فراموش‌نشدنی است، برای هر کشوری در جهان هم روز استقلال و پیروزی‌اش بزرگ‌ترین تاریخ به‌یادماندنی آن است.

همان‌طور که می‌دانید، یک روز دیگر سالروز تولد زیباترین تاریخ کشورمان است: یعنی پیروزی انقلاب اسلامی. درست ۴۴ سال پیش در ۲۲بهمن ۱۳۵۷مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) و با ایمان، اتحاد و استقامت خود توانستند حکومت شاهنشاهی را شکست دهند و حکوت ا... را جایگزین حکومت ظلم و طاغوت کنند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید امام‌خمینی(ره) در سخنرانی خود در ۲۲بهمن سال ۱۳۵۷، از تلاش و مبارزات مردم تشکر و قدردانی کرد و در بخشی گفت: «شما در جریان مبارزات گذشته، رشد اسلامی و انقلابی خود را آشکار کرده‌اید و اکنون بیش از پیش لازم است که این رشد را به جهانیان نشان دهید تا بدانند مردم مسلمان ایران می‌توانند بدون وابستگی این و آن، راه سعادت خود را انتخاب کنند.»

بیایید دوباره به سخنرانی پرمعنای آن روز امام(ره) دقیق و عمیق فکر کنیم. بله، این سخنان ارزشمند بنیان‌گذار بزرگ انقلاب اسلامی ایران چنان قدرتی به مردم داد که تا امروز هیچ دشمنی نتوانسته است به اسقلال، آزادی، وحدت و ایمانمان آسیبی بزند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان کوچک و بزرگ زیادی در خیال ضربه زدن به ایران اسلامی بودند اما وفاداری و عشق به وطن و امام(ره) همچون سپری قدرتمند و نفوذناپذیر، جلو همه آنان ایستادگی کرد.

ما قهرمان‌های بزرگی داریم که برای اسلام و وطن جان‌فشانی کرده و به شهادت رسیده‌اند. امروزه در سرتاسر جهان نام ایران با سرسختی، ایستادگی و پیروزی برابر است. بسیاری از کشورها از انقلاب اسلامی ما الگو گرفته‌اند و برای پیروزی، به مبارزه علیه ستمکاران و ظالمان ادامه می‌دهند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.